Klubbleder er tilbake etter ferie og er på kontoret 2 – 3 dager i uken ettersom han har 50% som klubbleder, men er selvfølgelig tilgjengelig hele tiden på telefon, mail og andre kommunikasjonsplattformer.
Etter ett års sykefravær, siden april 50%, er han friskmeldt og i 100% fra slutten av august. 50% på klubbkontoret og 50% på Gyda.
Sysselsettingen er gledelig god etter at Valaris JU-290 (Rowan Viking) har fått oppdrag med å ligge som flotell på Yme-feltet fra september og 3 til 5 måneder. Vi håper den blir liggende der til den fra mars 2020 skal bore 7 brønner for Lundin.
Valaris JU-291 (Rowan Stavanger) skal etter planen starte boring på Yme i september, oppstart er etter hva vi får opplyst noe utsatt.
Valaris JU-292 (Rowan Norway) som den nå heter, som er under transport fra Tyrkia befinner seg i skrivende stund utenfor Belgia og er forventet til Åmøyfjorden ved Stavanger natt til førstkommende lørdag. Der skal den klargjøres for plugging av 9 brønner på Tor-feltet ved Ekofisk.
Det ryktes en stund at West Hercules skulle gå til Canada, heldigvis for oss ble det ikke noe av den kontrakten og Hercules forblir på norsk sokkel fremover og har kontrakt til september 2020. Den skal nå bore en brønn for permanent lagring av CO2 under havbunnen. CO2en skal komme fra fangstanlegg på Østlandet.
West Phoenix går til UK sektor igjen til høsten for 2 til 3 måneder før den returnerer.
West Bollsta er underveis fra Korea til Las Palmas og runder nå sørspissen av Afrika i disse dager. Den skal innom Namibia på reisen nordover. Om de vil ha norsk forpleining under oppholdet i Las Palmas er ikke avklart. Den kan bli liggende 4-5 måneder i LP før den skal til Nordsjøen og bore 10 brønner for Lundin. Forventet oppstart på boring skal være andre kvartal 2020.
HR og drift er i full gang med å sette sammen skiftene på de nye riggene som nå kommer inn og personellet som har vært av Valaris riggene går etter hvert tilbake i sine rotasjoner.
______________________________________________
Club leaders are back after vacation and are in the office 2 - 3 days a week as he has 50% possition as club leader, but is of course available all time on the phone, mail and other communication platforms.
After one year of sick leave, since April 50%, he is well-reported and in 100% from the end of August. 50% at the club office and 50% at Gyda.
Employment is pleasantly good after Valaris JU-290 (Rowan Viking) has been assigned to lie as a flotel at the Yme field from September for 3 to 5 months. We hope it will remain until it will drill 7 wells for Lundin from March 2020.
Valaris JU-291 (Rowan Stavanger) is scheduled to start drilling at Yme in September, the start-up is after what we are informed some delayed.
Valaris JU-292 (Rowan Norway) which is in transit from Turkey, is currently outside Belgium and is expected to the Åmøyfjord at Stavanger night until the coming Saturday. There it will be prepared for the plugging of 9 wells on the Tor field at Ekofisk.
It was rumored for a while that West Hercules was going to Canada, fortunately for us Hercules remains in Norway and are on contract to September 2020. It will now drill a well for permanently storing CO2 under the seabed. The CO2 will come from trapping facilities in Eastern Norway.
West Phoenix goes to the UK sector again this fall for 2 to 3 months before returning.
West Bollsta is en route to Las Palmas and now rounds the southern tip of Africa. It will have a stop in Namibia on its journey north. Whether they want Norwegian catering during their stay in Las Palmas has not been clarified. It may stay 4-5 months in LP before going to the North Sea and drilling 10 wells for Lundin. Expected start-up of drilling will be the second quarter of 2020.
HR and operations are currently assembling personnel for the new rigs.
Personnel that have been off Valaris rigs are gradually returning to their rotations.